lördag 11 december 2010

Underbara Vinter

Idag har det varit en sådan där helt underbar vinterdag igen.
Sovmorgon i morse, det behövdes verkligen.
Efter frukosten drog jag med mig lille bror ut och åkte spark. Freja fick följa med som draghjälp och där tog hon mig verkligen på orden, för oj vad hon drog!
Det är så roligt att få springa, leka, dra och busa tycker 8åringen Freja. Helt sjukt att hon är så alert och nyfiken trots sin ålder, gó vovven min.
Mille tjöt av skratt och föreslog sedan att vi skulle ta och pallra oss ner till byns berömda pulkabacke.
Sagt och gjort, snart satt vi på snow racern och flög nerför backen i världens fart!
Tror ni att han bromsar då? Nejdå! Han körde i världens fart och svängde och for så jag tillsist hamnade på marken. Ena gången så körde han på sidan om spåret så det sprutade upp snö i våra ansikten. Han som brukar hata att bli blöt och kall tjöt åter av skratt och tjurade envist på uppför backen igen för att få känna pirret i magen igen. Vi var där i en halvtimme innan magen gjorde uppror. Den skulle tankas innan den skulle orka mera.

Syster & kompisen hade lagat Amerikanska Pannkakor, mums!
Efter maten tog jag med mig Freja ut i skogen en stund. Vad underbart vackert det är den här tiden. En kopp varm choklad, doften av skog och dagen är gjord.

Nu har jag precis slagit in ännu ett paket och har räknat ut att det blir 7-8st till innan jul, pust!
Ha det bra i julstöket mina vänner,

er Matilda

2 kommentarer:

  1. Tack vad snäll du är =) Självklart får du det!
    Roligt att få åka i pulkabacke. Det var evigheter sedan jag gjorde det. Tur man har en liten tös som snart drar ut oss på äventyr i backarna. Då slipper man "skämmas", haha.

    SvaraRadera
  2. Menar du länka till din blogg? ;)

    Jaa du. Till och med jag tycker det är lite för pinsamt att dra iväg till pulka backen. Men egentligen, varför? Det är ju tur det i alla fall, haha! :D

    Jag tycker det är så roligt att se vuxna åka pulka. Man ser ju hur kul de tycker att det är. Kanske är vi alla barn innerst inne och vem kan motstå tjusningen med detta? :)Inte jag i alla fall, fast jag är ju inte vuxen... än! Moahaha

    SvaraRadera