torsdag 18 november 2010

Vilken dag!



Började dagen med att vakna före väckarklockan. Vad härligt tänker kanske ni? Men jag trodde nämnligen att det var helg, så jag blev inte glad när väckarklockan ringde någon minut senare... Haha! :) Det var bara till att dra sig upp och göra sig i ordning för ännu en skoldag.

Vi började med att ha gymnastik på skolan, sjukt kul men vissa saker var svåra... Riktigt svåra.

Sedan fick vi skynda oss ner till stan, raka vägen mot ungdomsmottagningen. (vi skulle dit på skoltid tydligen.. Information.) Och det var väll saker som var bra att veta, men vissa grejer var så pinsama så jag bara ville gå, hahaha!

Nåja, tillslut var det klart efter ca 20min övertid och det blev stress till skolan där vi fick slänga i oss lite mat innan svenskan började med ett prov på 73st länder & städer. Det gick jätte bra, så det kändes som en bra avslutning på skoldagen.

Nu har jag varit i stallet och ridit Alexia på plan. Sista gången innan Tinna flyttar... Tur att hon inte flyttar långt alls! :) När jag höll på att natta hästarna så gick strömmen i stallet. Jihoo!, sa jag. Det blev lite krångligare att få stallsysslorna gjorda i mörkret, men det gick. Så nu har jag precis packat väskan inför morgondagen då det ska tränas i helgen. Härligt härligt :)

Som ni ser så har det hänt en hel del idag. Kattungen på bilden fotade jag när jag var i Umeå i somras. En riktig liten sötnos, eller hur?

3 kommentarer:

  1. Du verkar vara en riktig pärla i skolan du.. =) Kul att det går bra för dig, det kommer du komma långt på.

    Alla kissemissar är sötisar. Om inte din morbror stoppat mig hade vi haft många katter här hemma ;) Även eran lilla kusin gillar djur. "Pratar" med D & Z och blir nästan förbannad om dom går sin väg. Imorse fick hon mysa länge med Z innan han gick iväg och hämtade ett gossedjur och släppte ner till henne innan han gick iväg och la sig. Tyckte väl att hon kunde leka med gossedjuret istället för med honom, haha. Jag fick mig ett gott skratt. =)

    SvaraRadera
  2. ska Tinna flytta!!? de visste jag inte..

    SvaraRadera
  3. Emma: Ja det är helt sjukt söta :) Haha, gud vad roligt! Z är en riktig liten ängel som är så go' med henne. Jag förstår att du skrattar, till och med jag som bara läste fick ett gott skratt! Haha

    SvaraRadera