söndag 28 november 2010

Fullt upp på första advent



Här har ni mitt pysseltips för att pimpa upp två vanliga stearinljus till en fin prydnad.
Vill du ha ett papper som ser lite gammalt ut så kan man pensla på lite kaffe på pappret har jag läst i någon inredningsbok. Har själv aldrig testat, men det lär ju fungera. :)

Jag använde:

ett papper med fin text på
snöre
dubbelhäftande tejp (funkar med lim)
och såklart, ljus!

Vips så har du snott ihop en liten prydnad till rummet, fiffigt!

Idag flyttade jag och T hästarna. AT gick på släpet på andra försöket men Tedde pojken blev rädd och slängde sig. Stora trygga A var ju inte i släpet tyckte väll han. Men A åker ju så brett, så vi kunde inte lasta båda i samma. Det blir mycket lastträning för Tedde framöver..

Det hela slutade med att vi fick köra AT till "ny stallet" och jag och T fick ta en frisk promenad med A&Tedde. Jag ledde Tedde pojken och han hade aldrig varit ute och gått förut! Men åh vad cool han är den här hästen! Inget tjaffs alls. Lite tittig ibland och bilar var ju inte direkt favoriten. Men Tilda var ju lugn, så det borde inte vara någon fara. Så han traskade efter mig jätte snällt för att vara första gången. Helt otroligt! Jag älskar hästen. :)

Det kommer nog bli bra med stallet också. Det finns enorma ängar vid nya stallet och rinnande vatten på sommaren. En hästs dröm skulle jag säga. Det som blev lite tråkigt då var att bygg planerna inte hade gått som planerat, så det fick gå på paddockens bekostnad = ungefär så liten paddock som vi haft nu. Men det ska nog bli bra det också. ;)

Nu har jag precis kommit hem efter en stund på stan med Freja och familjen. (syster julskyltade). Svin kallt var det vill jag lova! Sedan bar det av till góa morfar där vi fikade och pratade i några timmar innan vi åkte hem. Så nu har jag gjort lite svenska och är helt slut. Oj oj...
Hoppas jag är pigg imorgon bara så att jag orkar med spanska och svenska lektionen.

Adventskramar,

Matilda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar