tisdag 4 januari 2011

Matte Geni redan då


Jag var ett riktigt matte geni redan som liten. Hmmm... Eller? ;)
Mkt bra "sverige" var det också. :)

Fick ett gammalt ritblock av min kära farmor häromdagen. Som liten älskade jag filmen Lejonkungen. (Ingen aning och varför) Men den gick mååånga gånger här hemma vill jag lova. Jag blev inte speciellt förvånad när jag hade skrivit "Simba" på framsidan - Haha!

Jag och syster brukade leka tonåringar också. OJ vad snygga vi var! Iklädda i paljettkjolar stod vi och lekte artister som alla killar ville ha. (Vi var naturligt vis populärast också) Jag gillade namnet Madelene, och på framsidan av blocket står det på mitt egna lilla sätt "Madeljne 18år".
Man kan inte riktigt låta bli att skratta lite och tänka tillbaka. När jag sedan bläddrade i boken hittade jag denna sida och då brast det! Hahahah! Blir ni förvånad om jag säger att jag har G i matte och inte mer? Hjärnan jobbar och jobbar, man kan nästan se det ryka ifrån den när jag verkligen försöker klara de svårare talen, men icke. Tänk om jag kunde få göra min egen mattebok. Hehe, då vet ni nog ungefär hur den skulle se ut vid det här laget, eller hur? :)

Ha det bäst - Sista veckan på vinterlovet

Imorgon bär det av till E, där det blir "lilla julafton". Hoppas de blir nöjda & glada.

Kramis

Tilda

1 kommentar:

  1. Gud vilken fin blogg du har matilda! Jätte fin och gullig!
    Hoppas Du haft ett bra lov :) jag saknar dig gumman! <3

    SvaraRadera