lördag 15 januari 2011

Vadslagning

Bild lånad från www.thebodyshop.se

Jag och syster blev äcklade av att vi satt här hemma, en helt vanlig lördag och äter godis. TVII!!!
Vi sitter och diskuterar över varför vi äter det egentligen. Det är ju faktiskt bara smaken och detdär "plocket" vi är ute efter. Men varför inte äta något annat gott som man inte må illa efter?
Anyway, vi blev i alla fall så äcklade att vi slog vad! :O

Vi börjar på måndag och ska alltså hålla oss från godis ända fram till 10e april.
Vissa undantag får dock göras (tex. födelsedagar, fester) Vi får äta popcorn i alla fall. Men det är jag ändå aldrig sugen på, haha!
Den som fuskar måste köpa en schampoflaska från The Body Shop till den duktige. Dessa
kostar 95:- st.

Spännande. :) Men det betyder också att jag är påväg in i ett nyttigare liv, jiihooo!!!


ISKALLT

Hövva vad kallt det var i morse! Tanken var att jag och en kompis skulle åka till backen idag, men det ville tyvärr inte vädret. "/
Här hemma visade mätaren -23C. Burr! Jag gick en liten promenad med Frejsan också och efter bara en kort bit så var mina stackars kinder helt sönderfrusna. Lycko djuren som får ha päls i ansiktet. Fast.... Det skulle nog se bra roligt ut på en människa. Freja hade i alla fall sitt varma vintertäcke och det nya halsbandet med teddy. Mys.

Nu när jag sitter här hemma i kylan så är det lätt att längta tillbaka lite till förra årets semester till Thailand. Vid den här tiden (ungefär. Var där från julafton(2009) och två veckor framåt, till 2010) Satt jag med sanden mellan tårna. Mmmm!
(Nedanför) Utsikten från våran elefant utflykt.






___________________________________________________________________

Sommaren 2010 åkte jag, min familj och några kompisar (En familj) iväg till Turkland. Andra gången för mig. Sist var jag där 2008. Vi bodde på världens underbaraste hotell. Det bästa någonsin tror jag. :)




"Höööögt i det blåå!" :D


Näe, nu ska jag sluta drömma om värmen. Kylan älskar jag ju faktiskt också. :) Nu ska jag ta och ringa någon kompis och se om man kan få med någon till backen imorgon.
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar