tisdag 25 januari 2011

Det är svårt...

Att släppa taget om någon man älskar...
Idag lämnade världens finaste häst oss.
Gott Stjärn var en pigg och glad kille som alltid hade nya bus pågång. Han är bland de ärligaste hästarna jag någonsin träffat. En ängel rätt igenom. Kanske var han för bra för dethär livet? Gotte som han kallades har stått hos Elin i närmare 3år och de passade verkligen så bra tillsamans. De var som en och samma själ, som två stycken pusselbitar. Det var så självklart att dom skulle få ha varandra. Gotte har också gett mig måååånga fina upplevelser. Jag glömmer aldrig de många tävlingar uppför långbacken eller alla kör och tolkningsturer. Alla hopp i skogen, barbacka turer. Jag kan räkna upp så mycket, och han betyder väldigt mycket för mig också.
Han var så speciell.
Det var med en stor klump i halsen jag gick till skolan idag. Nära till tårar på bussen, nu också för den delen. När jag själv känner så starkt för Gotte, så kan jag inte annat än tänka på Elin som tvingats skiljas ifrån honom. Du är så stark Elin! Tro inte att du är ensam, du kan alltid komma och prata.
All den sorg som lämnas bakom dig var ändå värt alltihop. Det är priset man måste betala, för att få ha en så fin vän som du.
Vila i frid

Gotte


(Världens finaste Elin och Gotte)







( Gotte & Jag i skogen för något år sedan.)

Bilderna är gamla, men har nyare bilder med bättre kvalité på andra datorn. (Dessa är mobilbilder)
/ Matilda



1 kommentar: