söndag 6 februari 2011

Helgens sista dag, söndag

Vilken helg

Oj vad härligt det har varit med sovmorgon, och välbehövligt framför allt!
Har gått 3km med Freja på fredagen, lördag gick vi i skogen och idag har jag åkt skidor. Bra att röra på sig. :)

Tjänade lite pengar igår på att vara barnvakt till lillebror, inte helt fel.

Mobilen, som jag skulle köpt i fredags får jag förhoppningsvis köpa till veckan eftersom vi fick medelande om att HTCn var fast och inte kunde levereras i tid. Synd, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det ju. ;)

Idag så duschade jag min kära lilla vovve Freja. Hon kliar sig så mycket, inte alls bra. Vi har tidigare varit med henne till veterinären som har sagt att hon antagligen är allergisk mot kvalster som finns i luften... Vi har fått tips på schampon också, men vi kanske måste åka in igen? Lill stumpan.

Hon tycker inte om att duscha, men såg att hon var ganska dammig och smutsig vilket gör att det kliar mer... Så det blev en rejäl tvätt i alla fall. Hon såg faktiskt ut att njuta när syster skrubbade ansiktet på henne. Spa för hunden? Kanske. :)
Hur som helst så klias det mindre för henne när hon är ren, så hon verkar mysa på rätt bra nu i alla fall. Märkte att hon blev lite kall efter tvätten, så hon fick en fleece jacka på sig. Efter en kort stund var hon varm igen. Hon var så söt i den, så jag fotade några bilder.

Halv sover

Nu ska här ses på solsidan.
Ha det bäst!

Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar