söndag 13 februari 2011

Bort med headern!!


Åh tack och lov! Nu har jag fått bort headern jag hade innan som jag inte gillade.
Det får vara en slarvigt gjord text tillsvidare. Vet fortfarande inte hur jag vill ha det.

Idag har jag inte gjort så jätte mycket, kom precis hem ifrån stallet.
Tedde gjorde illa sig i transporten när han skulle kastreras. Resultatet blev 10 stygn, aj aj.
I fredags skulle vi (jag och T) ta bort lindan och byta till nytt.
När lindan är av ser vi att stygnen har åkt bort (!) och såret är helt öppet. (fullt med var och blod på lindan också)

Vi tvättade såret och det slutade med att jag fick linda benet. Vi bytte lindan idag och det blev mycket bättre. Fast det hade fastnat spån i såret (Den tidigare lindan var för kort, så den ville inte sitta på plats) så idag fick jag knåpa bort spånbitarna. Yääk,!! Tänker du kanske? Hm.. Faktiskt inte. Jag blir super duper äcklad om det är på mig själv, men när det är djur så kan jag hålla på med hemska sår där det rinner blod utan att det stör mig. Då fokuserar jag på vad jag måste göra för att fixa det. Bra för mig som vill jobba med sjuka/skadade djur. ;)
Aja, nu kunde jag linda mycket bättre med en speciell padd under.
Synd bara att Tedde kommer få ett så fult ärr sedan. Tro mig, det går inte att sy igen. "/
________________
Vill köpa klackskor. Det finns så många fina, men det ska ju passa mig och gärna plånkan också. :P
Men dessa skor är jag sååå sugen på att köpa. Helt underbara.

Näe, nu ska jag ta vara på dagen och mysa. Studiedag imorgon också, juste! Jag måste ringa Kikan! :O

Tjao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar